Nissan Primera spalanie

Darmowe strony i fotoblogi

Temat: Jakie kupić auto?
Racja NIE, NIE i jeszcze raz NIE. Co cię liczy? Koszty serwisu, spalanie, części zamienne, bezawaryjność. Widzisz, Alfa Romeo 156 to piękny samochód. Niezły silnik, ponadczasowa stylistyka - tylko co z tego jeżeli ledwo mieścisz się w 10 l na 100 km, a ponadto musisz dolać 16 l oleju na 15 tys. km. A w serwisie ci powiedzą, że "ten typ tak ma".
Do 20 000 zł możesz kupić: Civica - ale pamiętaj albo 3 dzrzwiowy albo 4 - nie dotykać 5-cio - były produkowane w Anglii - nie ta klasa samochodu,
- Mazdę 626 ze znakomitym dieslem,
- Nissana Primerę.
Nie radzę dotykać: Saaba, Volvo - drogie części zamienne i brak zamienników części oryginalnych, francuzów - słaba elektronika, turbiny, skrzynie biegów, aut niemieckich nowszej generacji - słaba elektyka i elektronika, drogie części zamienne i koszty serwisu, włoskich - bo to włoskie a co włoskie to fuj.
Niezłym wyborem może być Octavia - ale znowu - dolewasz olej do silnika - "też ten typ tak ma".

czyli zostają samochody japońskie produkowane w Japonii.
Źródło: forum-muzyczne.net/index.php?showtopic=73044



Temat: Samochód do 14k. dla studenta

A ja widzę taką tendencję benzyna vs diesel. Jak benzyna bierze olej to nie trzeba remontować wystarczy lać mineralny i można jeździć dalej, a jak przy dieslu siada dwumasa lub turbo to zaraz trzeba naprawiać za horrendalne pieniądze i zaraz że diesel jest drogi i ogólnie do bani ;)


taaaak? A mnie wpajają że jak bierze olej to remont :E


CO do tematu...
Czemu diesel? Student jesteś, stać Cię będzie na ew naprawy dieselka? Możesz mieć po jakimś czasie turbo do regeneracji, sterownik pomompy wtrysk/pompowtryski, itp, itd :hmm: W mieście diesel zechla prawie tyle co benzyna, jedynie trasa mniejsze spalanie... ale jak przyciśniesz to wyjdzie ze 2l mniej na setkę.

Myslałeś o LPG? Może i będzie palić tyle co benzyna ale ponad x2 tańszego paliwa. Mnie 100km kosztuje jakieś 22zł w mieście. Trasę to ~8l/100. (LPG). A mam 1,8l i kręcę skubańca :D

Za 14k to masz kolego niezłe pole do manewru. Ja byłbym za:
Focus ma się rozumieć, TDDi
Xantia II 2,0 HDI
323F 1,5/1,8 LPG :E
Omega 2,0 LPG
Pug 406 2,0 HDI lub 1,8-2,0 LPG
Nissan Primera
Mazda 626
W124 2,5-3,0 Diesel :hallucine:


Autka nie są drogie w utrzymaniu (co do eFki to nie mam pojęcia, tydzień ją mam) a będą ciekawą opcją. Wygodne, większe niż Corsa (koleżanki będziesz woził :> ). I nie ma recepty na najlepsze autko, szukasz to, co w najlepszym stanie. Ocynk by się przydał.
Czemu nikt Civica nie polecił? :hmm:
:P
Ten post był edytowany przez Petru23 dnia: 12 Sierpień 2010 - 08:10
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=610945


Temat: Rodzinne auto do +/- 10k gaz
taki Civic Vtec spali pewnie więcej, niż Primerka P11 1,6, a to zupełnie inna klasa, jak na auto rodzinne to Primera wygrywa, a niezawodność modno porównywalna (a nawet tutaj na korzyść Nissana, bo Civici mogą być ostro zajechane wszystkie - kupują je młodzi i szaleją - a Primerki raczej spokojnie użytkowane...)

dla porównania tu (bo piszecie o spalaniu)

Punto 1.2 8v 60km (waga ok 900 kg z kierowcą) spala w mieście ok 5-6L, na trasie 4-5

Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=315031


Temat: Wady i zalety instalacji LPG
2 lata temu kupiłem Nissana Sunny 1.4 z już zamontowaną instalacją LPG 1 generacji.
Zalety - jeździ się naprawdę tanio. W moim wypadku ok. 40% taniej niż na benzynie.
Wady -miejsce w bagażniku - miałem sedana - waliło mnie to.
- mniejsza moc silnika - tak 1,5 - 2 sekundy do setki więcej niż na benzynie,
- większe spalanie: na benzynie 6 trasa 8 miasto, na LPG odpowiednio 8/10.
- szybciej padają kable WN.
Teraz jeżdżę mam Primerę i jeżdżę na benzynie i gazu nie zakładam tylko z jednego powodu: przy przebiegach rzędu 12-15 tys. km na rok koszt założenia instalacji LPG zwrócił by mi się po 3 latach a wtedy to ja planuję autko sprzedać :-D
Z rozrzewnieniem wspominam swoje wydatki na paliwo z okresu kiedy posiadałem Sunny na LPG.
Żeby rozwiać niektóre wątpliwości:
- gaz regulowałem 2 razy do roku - koszt 10 zł za wizytę,
- zapach? w aucie go czuć nie było, a co do zapachu z rury - to bardziej problem kierowcy jadącego za mną niż mnie osobiście :P
Utrudniony rozruch zimą? - nie rozumiem, przecież odpalanie jest na benzynie? O co komon?
Szybsze zużycie silnika? - nie zauważyłem. Auto mimo przebiegu rzędu 250 tys. km nie piło oleju, silnik chodził cichutko i miarowo.
Dla mnie jedynym przeciwwskazaniem do LPG jest opłacalność - trzeba jednak trochę tych kilometrów w roku kręcić żeby jej założenie się opłacało. Pozdro

Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=349314


Temat: Który "lepszy" i dlaczego? Ford Mondeo, VW Passat, Nissan Primera
:question:Powoli przymierzam się do zmiany samochodu i po głowie chodzi mi kilka modeli, ale nie wiem który był by lepszy. Każdy ma swoje zalety i wady, ale który ma naj mniej tych wad?
Upatrzyłem sobie takie samochody, mam do wydania ok 9000PLN:

Forda Mondeo mk2 1.8 (115KM) lub 2.0 (130KM) benzyna

Ford na pewno będzie tani i młody rocznik 98-99 z bardzo bogatym wyposażeniem. Taniutkie części oryginalne i multum zamienników, tanie naprawy ale za to może częściej się psuć choć niekoniecznie... Rdza mnie nie interesuje bo mogę ją w łatwy i tani sposób usunąć (ten fakt rdzy pomijamy)

VW Passat B4 2.0 115KM 1.9TDI (tylko 110KM)

rocznik ok 95 z słabym silnikiem (moc) słabe wyposażenie, teorytycznie nie powinien się za często psuć, chociaż uważam że passaty są przereklamowane. Części powinny być tanie.

Nissan Primera P11 1.6 (102KM) lub 2.0 (130-140KM)

Rdza wcina bagażnik i progi jak u forda (też nie ważne) rocznik ok 97. Drogie części i naprawa do japońców, ale za to w teorii bardzo mała usterkowość??

Czy ktoś jeszcze może się wypowiedzieć w tej kwestii? Dać propozycję innego samochodu w podobnej cenie, dosyć spore gabaryty i tylko benzyna.

Na spalanie nie patrze bo wszystkie palą podobnie i zostaną prawdopodobnie zagazowane choć niekoniecznie. Silniki powyżej 2.0 odpadają.

Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=533926


Temat: Czy warto kupić 100NX
wystarczy uzyc opcji szukaja na forum i znajduszesz wszytkie info :/

1.Ceny sa rozne od 3500-10000
2.1.6 i 2.0
3.tak na podwozi nissana sunny
4.pasuja j.w + almera, primera
5.jakies pierdoły...
6.zajebiste szczegolnie bez dachu
7.spalanie w miescie od 8-13 pb , gazu 10-13; na trasie 6.5-8 pb, 7-9 gaz mowie o 1.6 gaznik, ale kolege z 2.0 ma gaz , nie sekwencje spala mu w miescie 12-14 litrów
Źródło: 100nx.fora.pl/a/a,299.html


Temat: RIO - czy diesel warty dopłaty?
Witam. Jestem na etapie kupna RIO i zastanawiam się nad wyborem diesla 1.5 CRDi. Póki co jeździłem 1.4 do którego zastrzeżeń nie mam. W salonie nie mają do jazd testowych diesla więc nie mam o nim pojęcia. Również nigdy nie jeździłem nowoczesnymi dieslami mając do tej pory Nissana Primerę 1.6 z 1997. RIO dzięki niższej masie ma podobne osiągi. Czy warto dopłacić te 6500 PLN za diesla? Osobiście bym wolał wybrać najbogatszą wersję wyposażenia zamiast gołego diesla... Z opinii na autocentrum.pl wnioskuje, iż spalanie CRDi w jeździe miejskiej kształtuje sie na poziomie 7l/100km natomiast użytkownicy 1.4 benzyny podają spalanie w granicach 8l/100km. Tyle że pewnie diesel zachęca do dynamiczniejszej jazdy niż benzyna. W salonie mnie zachęcają gdyż ponoć radość z jazdy jest dużo większa oraz zapas mocy wyższy. Więc proszę użytkowników którzy mogą porównać te dwa silniki o opinie i spostrzeżenia. Czy nie żałujecie wydanych pieniędzy na diesla? Czy teraz nie zamieniliście by diesla na lepsze wyposażenie? Podzielcie się wrażeniami, spalaniem, kostami eksploatacji silników CRDi.
Pozdrawiam i szerokiej drogi.
Źródło: ceed.fora.pl/a/a,158.html


Temat: SR20VE silnik nissan 2.0 N/A ponad 200KM
Silnik stan idealny, pochodzi z primery P11 na japoński rynek, wyważyłem w nim wał wraz z kołem zamachowym i pasowym (jako całość) i zastosowałem cieńszą uszczelkę pod głowicę - 1mm zamiast 1,3mm, obecny stopień sprężania 10,6:1.
Składany na panewkach ACL, pierścienie ASO Nissan a cieńszą uszczelkę pod głowicę dorabiałem u pana na ul. gimnazialnej.
Pasuje do każdego nissana po 90 roku bez rzeżby pod warunkiem ze na pokładzie ma 2.0, wymiana silnika, przerobienie wiązki, aparatu zapłonowego i ogarnięcie elektroniki zajmuje mi 1 dzień.
Spalanie w zależności od budy i nogi w granicach 8-9,5L miasto jadąc pod fazą, trasa 5,5-6,5 jadąc pod fazą
Osprzęt do tego silnika pasuje z każdej przednionapędówki 2.0.

Cena za motor 4600zł (w zestawie z kolektorem ssącym, listwą i większymi wtryskami paliwa, kołem zamachowym, pasowym i pompą wody).

Kontakt: tel. 606 232 040 lub wszelakiej maści internetowy

UWAGA!
By silnik dysponował mocą z opisu wymagany jest chiński kolektor wydechowy 4-2-1 z wyjściem 2,5", wydech przelot też tej średnicy, grubsza przepływka żeby nie zatykała dolotu i strojenie ecu majstrem.

Przykładowe wykresy:


Źródło: passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=4859


Temat: doświadczenia z 1,4 90KM i 1,6 110KM

... Żeby w miarę sprawnie jechać, trzeba kręcić go wysoko a wtedy każdy silnik żłopie. Nie ma co się oszukiwać, że w praktyce udaje sie osiągnąć wartości wskazywane przez producenta. Realia na drodze są inne niż na torze.
Dwa lata jeździłem wersją 75KM i nie zgodzę się z tym zdaniem ale porównując do 95KM. 75 KM osiąga dane prędkości przy niższych obrotach niż 95KM. Przy obrotach 3000 w 75 mam na liczniku 90 km/h a w 95 80km/h i tak analogicznie ze wszystkimi biegami. 95 do 2500 obrotów to muł, fajnie zaczyna ciągnąć dopiero od 3000 obrotów ale taka jazda jest zawsze związana ze spalaniem min. 10 l/100km po mieście. Po miesiącu jazdy 95tką podwyższając biegi przy ok.3000-3500 obrotów pali mi 10,5-11 l. Jest to spalanie na poziomie większych samochodów w mojej rodzinie 144KM forda Mondeo i od 118KM Nissana Primery. I do tego te dwa ostatnie mają lepsze osiągi, mają więcej sprzętu i są znacznie cięższe. Dlatego ten parametr tego silnika peugeota mogę śmiało nazwać tragedią.
Źródło: peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=442


Temat: [T27] Spalanie silników benzynowych

bo wg ksiazeczki srednie jest ok 6,5 wiec o jakies 3 więcej mam :/

Wiesz, żeby jakieś dane podać, trzeba poczynić kilka założeń. W książeczce poczyniono na przykład założenie, że jeździsz dwa razy więcej w trasie niż w mieście. Ja akurat jeżdżę mniej więcej tyle samo w trasie, co w mieście. No i wiadomo, że trasa trasie nierówna i miasto miastu też.

W folderze dotyczącym mojego poprzedniego samochodu (Primera P11, 2.0i, 99r) podawali średnie spalanie 10,8 w mieście, 6,4 poza miastem. Zrobiłem tym samochodem 300 tysięcy km, wszystkie tankowania notowałem, mam więc bardzo precyzyjne dane. I tak:
- MOJE średnie spalanie w mieście (na przestrzeni dziewięciu lat) to 9,95 (a więc niższe niż podaje Nissan). Z tym, że Warszawa to takie miasto, że bardzo dużo zależy od tego, gdzie jeździsz i w jakich godzinach jeździsz. Spalanie w mieście wahało się u mnie między 8,76 a 11,71.
- MOJE średnie spalanie w trasie to 8,14. Spalanie w trasie wahało się u mnie między 7,2 a 9,6.
O osiągnięciu spalania podanego w folderze (6,4) nawet jednorazowo nie było mowy. Nie dało się zejść nawet poniżej 7 litrów. Za to w mieście palił mi prawie litr mniej niż podawali w folderze.
Po Ave spodziewam się odrobinę niższych wyników w mieście i o jakieś pół litra niższych poza miastem. Silnik w toyocie jest nowocześniejszy, ale z kolei Ave waży prawie 200 kg więcej niż Primera.

Pozdrawiam,
KN.
Źródło: avensis.info/viewtopic.php?t=6246


Temat: Pomoc w kupnie samochodu :)
Z pewnoscia sa na forum osoby przez ktorych rece przewinelo sie wiele samochodow badz takie ktore sie poprostu znaja na tym :) Jestem "na kupnie" samochodu i mam spory dylemat Dysponuje dosc niskim budzetem bo tylko 5.000PLN i chce kupic w miare dobry samochod (jesli wogole mozna za taka kase kupic takowy) Mam kilka propozycji wypowiedzcie sie co o tych samochodach sadzicie i ile wiecie (spalanie, blacha, usterkowosc):

- Opel Omega B (kombi)
- Reanult Safrane
- Honda Civic V-generacji
- Opel Astra F
- Nissan Primera

Oczywiscie wezme pod uwage wasze inne propozycje :)
Źródło: eden139.com/forum/viewtopic.php?t=3827


Temat: Tania jazda...
Ja np jak się przesiądę do nissana primery SRI (1.6 16V) to mam problemy żeby ruszyć bez gazowania. Faktycznie inaczej się autami jeździ. w moim TDI-ku 1800 obr zmieniam bieg i jest git a u niego żeby płynnie to wszystko się odbywało to 2500 także jest różnica. I ma chłopak podobno 100 ps w tym nissanie. 3 krotna próba ścigania się od 0-140 i nic. Za 2 razem dałem mu fory o długość auta i też przegrał.A mówią że TDI to dla dziadków. A spalanie jak to temat postu mówi. Przy ostrym butowaniu 6 litrów max 6,5, a u niego 8-9 litrów beny. Także... nie ma co komentować
Źródło: golf3.pl/viewtopic.php?t=6619


Temat: StepWay 1.6+Gaz
Cisza w środku przy prędkości 90-100km/h, potem im szybciej tym głośniej (porównuję do Nissana Primery którym kiedyś jechałem w góry 160km/h i zanim nie spojrzałem na licznik myślałem że jadę 100-ką - w środku cisza).
Co do spalania to tłumaczę to tym że jechałem dosyć szybko i niestabilnie, część trasy po górach na obrotach ~ 3.5-4 tys.; a poza tym z pełnym obciążeniem; grzanie kabiny cały czas włączone; nie jechałem absolutnie ekonomicznie - raczej z myślą by sprawdzić samochód w trasie i w terenie.

Przy spokojnej jeździe:
Źródło: daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2912